Pravidla on-line výběrových řízení
 

Lázně Poděbrady, a. s.

Pravidla on-line výběrových řízení

uživatelské jméno

uživatelské heslo 

klíč k aukci 


Čeština  English  Polski  Slovenčina  Deutsch 

Hlavní stránka

Pravidla aukcí


  1. Definice pojmů

    On-line výběrová řízení - elektronická forma výběrového řízení formou vzdáleného přístupu účastníků k aukční síni; označovaná také jako e-aukce Vyhlašovatel - osoba, která v rámci on-line výběrového řízení činí výzvu k podávání nabídek

    Dodavatel/účastník - osoba, která v rámci on-line výběrového řízení podává nabídku podle specifikace vyhlašovatele, tj. firmy, které vloží do systému svoji nabídku ceny a soutěžních podmínek a v průběhu soutěžního kola mohou reagovat na změny v konkurenčních návrzích. V případě prodejního on-line výběrového řízení se použije pojem "odběratel".

    Poskytovatel - osoba, která poskytuje technologie nutné pro přípravu a administraci on-line výběrového řízení a zajišťuje veškeré činnosti spojené s administrací on-line VŘ

    Administrátor - realizátor on-line výběrového řízení; připravuje, koordinuje a uzavírá proces on-line výběrového řízení, dbá na bezchybný a hladký průběh e-aukce

    Pozorovatel - osoba, která může on-line výběrové řízení pozorovat. Nemá však právo do něj nijak zasahovat. Tento přístup obvykle dostává vyhlašovatel.

    Výběrová komise - osoba či skupina osob, jež volí vyhlašovatel; dohlíží na průběh on-line výběrového řízení a má právo doporučit vyhlašovateli vítěze on-line výběrového řízení.

    Aukční síň - prostředí, ve kterém dodavatelé svými nabídkami reagují na poptávku vyhlašovatele. Je umístěno na určené adrese ve veřejné datové síti Internet.

    Předmět on-line výběrového řízení - zboží či služby poptávané vyhlašovatelem v on-line výběrovém řízení

    Zadávací podmínky - množstevní, kvalitativní, platební, časové a ostatní podmínky, které definuje vyhlašovatel a jejichž splnění je ze strany budoucího dodavatele předpokladem jeho účasti v on-line výběrovém řízení

    Volitelné podmínky - podmínky, které jsou v průběhu on-line výběrového řízení předmětem nabídky dodavatele

    Zadávací kolo - zpřístupnění aukční síně pro podávání nabídek dodavatelů bez možnosti soutěže

    Soutěžní kolo - on-line porovnání nabídek dodavatelů získaných v zadávacím kole a jejich stálé vyhodnocování v limitovaném čase

    Klíč - údaj, pomocí kterého se dodavatel identifikuje při vstupu do e-aukční síně.

  2. Vyhlašovatelé

    Vyhlašovatel se zavazuje, že jím deklarovaný zájem vyjednat cenové a obchodní podmínky na nákup předmětu e-aukce je skutečný, pokud není předem deklarováno jinak. Pro řádný průběh on-line výběrového řízení vyhlašovatel zajistí:

    Vytvoření e-aukční síně - vyhlašovatel, nebo jím pověřený poskytovatel, připraví na příslušné internetové adrese elektronickou aukční síň.

    Sestavení elektronické pozvánky k účasti v e-aukci - vyhlašovatel zpracuje elektronickou pozvánku k účasti v on-line výběrovém řízení. V pozvánce je specifikován předmět e-aukce, tj. zboží nebo služby o jejichž nákup či prodej má vyhlašovatel zájem, s informací o celkovém objemu a popřípadě délce plnění sjednávaného kontraktu, dále zadávací a volitelné podmínky včetně termínu konání, časového harmonogramu, pravidel prodlužování, internetová adresa e-aukční síně, na které se e-aukce uskuteční a kontakt na administrátora.
    V případech, kdy je vyhlašovatel zastupován poskytovatelem, zajistí vyhlašovatel předání potřebných informací poskytovateli nutných k vytvoření elektronické pozvánky a připravenou pozvánku autorizuje.

    Rozeslání elektronických pozvánek - vyhlašovatel sám nebo prostřednictvím poskytovatele rozešle pozvánky na adresy dodavatelů, resp. kupujících u prodejní e-aukce, kteří podle jeho soudu naplňují kvalifikační předpoklady sjednávané obchodní transakce.
    V případech, kdy je vyhlašovatel zastupován poskytovatelem, je pozvánka rozeslána dle seznamu dodavatelů, který je vyhlašovatelem autorizovaný.

    Vlastní průběh e-aukce - ve stanovených termínech umožní vyhlašovatel, nebo v jeho zastoupení poskytovatel dodavatelům vstup do e-aukční síně a zajistí její fungování podle pravidel zadávacího a soutěžního kola a dbá na řádný průběh e-aukce.
    V případě dotazů či neočekávaných komplikací mohou účastníci on-line výběrového řízení komunikovat s administrátorem, a to prostřednictvím telefonu nebo chat komunikace, která je součástí e-aukční síně.

    Sestavení protokolu o průběhu e-aukce - vyhlašovatel, nebo jeho jménem poskytovatel, vede záznam (historii) všech změn nabídek po dobu konání e-aukce. Po ukončení on-line výběrového řízení administrátor vytvoří Protokol o průběhu on-line výběrového řízení.
    Jednotliví dodavatelé, resp. kupující v případě prodejní e-aukce, mohou získat Protokol, který v chronologické řadě obsahuje souhrn změn nabídek po dobu konání on-line výběrového řízení.
    Protokol vyhlašovatele obsahuje přehled veškerých změn provedených všemi účastníky on-line výběrového řízení od okamžiku vytvoření příslušné e-aukční síně až po ukončení e-aukce. Součástí protokolu je i seznam oslovených dodavatelů, resp. kupujících u prodejních e-aukcí.
    V případech, kdy je vyhlašovatel zastupován poskytovatelem, zajistí poskytovatel nejpozději do 48 hodin předání souhrnného protokolu o průběhu e-aukce vyhlašovateli, který bude obsahovat poskytovatelovo vyjádření k průběhu e-aukce. Poskytovatel jej může vyhlašovateli odeslat v e-mailové podobě. V případě, že si vyhlašovatel vyžádá tištěnou podobu protokolu, pak je povinností poskytovatele této žádosti neodkladně vyhovět.

  3. Dodavatelé

    Dodavatel potvrzuje prostou účastí v on-line výběrovém řízení, že jím deklarovaný zájem vyjednat cenové a obchodní podmínky na prodej předmětu e-aukce je skutečný.

    Potvrzení zájmu zúčastnit se on-line výběrového řízení - dodavatel vyjádří svůj zájem zúčastnit se výběrového řízení vyplněním a odesláním přihlášky, která je součástí elektronické pozvánky - výzvy k účasti. Dodavatel takto potvrzuje, že četl a souhlasí s pravidly výběrových řízení lázně Poděbrady a zadávacími podmínkami vyhlašovatele a že si není vědom skutečnosti, která by mu znemožnila plnění vyplývajícího z výběrového řízení. Dodavatel se zavazuje, že uvede při přihlášení všechny požadované údaje pravdivě a úplně. V případě požadavku vyhlašovatele na předložení závazku dodavatele týkající se potvrzení správnosti budoucí nabídky je dodavatel povinen odeslat poskytovateli příslušnou deklaraci. Ta se pak stává nedílnou součástí zadávacích podmínek uvedených v pozvánce.

    Přihlašování v prostředí e-aukčního systmu - dodavatel se přihlašuje k účasti v e-aukci pomocí přístupového jména, hesla a přístupového klíče, a to na internetové adrese, která je uvedena v pozvánce. Pomocí těchto údajů se dodavatel identifikuje při vstupu do e-aukční síně. Dodavatel je povinen postarat se vhodnými opatřeními o jejich důvěrnost tak, aby se jejich použitím nikdo nemohl neoprávněně zúčastnit e-aukce.
    Přístup do e-aukční síně lze získat pouze se souhlasem vyhlašovatele. Při podezřelých či evidentně chybných údajích nebo při zneužití může být přístup dodavateli odepřen.
    O odebrání přístupu dodavateli rozhoduje vyhlašovatel. Přihlášení může být staženo i samotným dodavatelem, a to kdykoliv do zahájení soutěžního kola e-aukce.

    Závaznost nabídky - dodavatel se zavazuje, že pokud od vyhlašovatele obdrží vyrozumění o výběru jeho nabídky, pak ve sjednané lhůtě uzavře s vyhlašovatelem smlouvu na předmět e-aukce v uvedené komoditě, vybraných položkách a na požadované smluvní období (pokud v zadání e-aukce není stanoveno jinak). Dodavatel se rovněž zavazuje dodržet jak zadávací podmínky vyhlašovatele, tak i volitelné podmínky, ke kterým se zavázal ve své nabídce platné v okamžiku ukončení soutěžního kola. Zákonné nároky na záruky ke zboží zůstávají nedotčeny.

  4. O poskytovatelích, pozorovatelích a ostatních osobách

    V procesu přípravy, realizace a vyhodnocení on-line výběrového řízení se vedle vyhlašovatele a dodavatelů, mohou podílet na výsledku také další osoby, z nichž nejčastěji jde o poskytovatele, administrátora a pozorovatele.

    Poskytovatel - přípravou a řízením průběhu e-aukce může vyhlašovatel pověřit třetí osobu tzv. poskytovatele, který zabezpečí technologie, know how a odborné pracovníky nezbytné pro bezchybné zajištění administrace e-aukce dle pokynů stanovených vyhlašovatelem. Poskytovatel jedná jménem a dle pověření vyhlašovatele.
    Není-li předem stanoveno jinak mají dodavatelé, resp. kupující v případě prodejních e-aukcí, právo znát osoby vyhlašovatele a poskytovatele včetně jmen a kontaktů zodpovědných pracovníků.

    Administrátor - administrátor je konkrétní osoba na straně vyhlašovatele, nebo poskytovatele, která technicky a komunikačně zabezpečuje a řídí realizaci on-line výběrového řízení.

    Pozorovatel - pozorovatel, resp. pozorovatelský přístup, je oprávnění sledovat průběh on-line výběrového řízení bez možnosti měnit data a ovlivňovat jeho průběh. O otevření pozorovatelských přístupů rozhoduje vyhlašovatel, nebo jím pověřená osoba. Pozorovatelské přístupy jsou označené názvem instituce a jménem osoby, které byly poskytnuty.

    Ostatní osoby - pokud je nutné, aby při realizaci on-line výběrového řízení aktivně působily další osoby v pozici, která není Pravidly definována, ale která ovlivňuje průběh a konání e-aukce, oznámí a projednají takovou skutečnost vyhlašovatel a dodavatelé v dostatečném předstihu.

  5. Zadávací kolo

    Dle harmonogramu v pozvánce je zpřístupněna e-aukční síň pro podávání nabídek, k seznámení se s funkčností systému a s jeho obsluhou. V tomto kole vidí dodavatel jen svou nabídku a může ji libovolně měnit. Čas ukončení zadávacího kola se nemusí krýt s časem zahájení kola soutěžního. Pokud se dodavatel nepřihlásí do zadávacího kola a nepředloží nabídku, pak o možnosti jeho účasti v soutěžním kole rozhoduje vyhlašovatel. Poslední vložené nabídky dodavatelů do zadávacího kola jsou jejich vstupní nabídky do kola soutěžního, resp. mezikola.

  6. Mezikolo

    V průběhu mezikola je e-aukční síň pro podávání nabídek dodavatelů uzavřena a je tak administrátorovi vytvořen časový prostor pro provedení formální i věcné kontroly správnosti předložených nabídek. V případě zjištění evidentní chyby či jiné zvláštnosti v předložené nabídce kontaktuje administrátor dodavatele se žádostí o vysvětlení. V případě, že vysvětlení bude neuspokojivé (u nákupní e-aukce se rozumí např. výrazně nízká cena odpovídající zboží jiné kvality, eventuálně chyba dodavatele při typování údaje do e-aukční síně), může vyhlašovatel rozhodnout o vyřazení této položky nebo umožní tomuto dodavateli zjištěnou chybu odstranit. Odstranění chybového údaje provede administrátor e-aukce. Mezikolo není povinné. Pokud vyhlašovatel mezikolo nepožaduje, pak na ukončené zadávací kolo bezprostředně navazuje soutěžní kolo e-aukce.

  7. Soutěžní kolo

    Soutěžní kolo je zahájeno dle časového plánu uvedeného v pozvánce. V tomto kole vidí každý dodavatel kromě své nabídky také nejnižší nabídku podanou v soutěži nebo své aktuální pořadí. Pokud má e-aukce více položek, dodavatel vidí nejnižší nabídky u všech položek. V soutěžním kole lze cenovou nabídku jen snižovat. Ostatní volitelné podmínky mohou být dodavatelem měněny způsobem stanoveným vyhlašovatelem.
    Doba trvání soutěžního kola je uvedena v pozvánce. Pro každou e-aukci určuje vyhlašovatel o své vůli, nebo na návrh poskytovatele individuální podmínky prodlužování soutěžního kola (o kolik minut se může prodloužit a v kolika posledních minutách musí dojít ke změně ceny, aby se k prodloužení přistoupilo) a minimální krok snižování jednotkové ceny. Minimální krok snižování jednotkové ceny se vztahuje k aktuální nabídce dodavatele.
    Vyhlašovatel má rovněž právo rozhodnout o manuálním prodloužení e-aukce.
    Pokud v e-aukční síni dojde k postupu vykazujícímu odchylku od výše uvedeného (např. povolení změny cenové nabídky dodavatele směrem nahoru učiněné na základě jeho telefonické či chat komunikace - tj. např. při zjištění chyby při typování položky či technických potížích účastníka e-aukce), může být e-aukce z rozhodnutí vyhlašovatele prodloužena manuálně, přičemž o této skutečnosti musí administrátor všechny účastníky e-aukce informovat.

  8. Ukončení e-aukce

    On-line výběrové řízení může být ukončeno:

    automaticky - e-aukce skončí uplynutím stanoveného času

    manuálně - vyhlašovatel nemá zájem v e-aukci pokračovat, nebo v případě, že dojde k vnějšímu narušení v průběhu e-aukce

    Ukončením e-aukce se rozumí ukončení soutěžního kola. Tímto okamžikem se zastavuje příjem nových nabídek dodavatelů včetně požadavků na změny již zapsaných nabídek.
    Při manuálním ukončení e-aukce je administrátor povinen tuto skutečnost všem účastníkům e-aukce oznámit předem.

  9. Vyhodnocení e-aukce

    Po ukončení on-line výběrového řízení vyhlašovatel vyhodnocuje nabídky dodavatelů, jeho rozhodnutí mohou mít následující podobu:

    Vyhlašovatel provede výběr nejvhodnější nabídky a jejího dodavatele o této skutečnosti vyrozumí. Tím se vybraná nabídka stává podkladem k objednávce, resp. smlouvě. Pokud se jedná o e-aukci tzv. vícepoložkovou, vyhlašovatel má právo provést výběr i po jednotlivých položkách e-aukce a vybraná nabídka se tímto stává rovněž vyjednanou objednávkou. Vyhlašovatel si tak touto cestou může vybrat více než jednoho dodavatele. Dodavatelům, jejichž nabídka jako nejvhodnější vybrána nebyla, tuto skutečnost vyhlašovatel pouze oznámí.

    Vyhlašovatel e-aukci zruší - tento způsob znamená uzavření e-aukce bez výběru dodavatele (vyhlašovatel rozešle dodavatelům informace o zrušení).

    Vyhlašovatel vyhlásí další kolo, do něhož postoupí vybraní dodavatelé z předchozího kola, kteří nejlépe splnili podmínky vyhlašovatele. Celý proces se pak opakuje.

    Vyhlašovatel sdělí výsledek e-aukce jednotlivým dodavatelům. Informací o výsledku se rozumí sdělení o výběru nebo nevybrání dodavatele pro uzavření kupní smlouvy (resp. jeho postoupení nebo nepostoupení do dalšího kola on-line výběrového řízení). Toto sdělení musí být dodavatelům odesláno nejpozději do 30-ti dnů od ukončení soutěžního kola. Jako dostatečná podoba vyrozumění se považuje i elektronická forma tohoto sdělení.

  10. Platnost a účinnost

    Tato Pravidla on-line výběrových řízení lázně Poděbrady jsou v tomto znění v plném rozsahu platná a účinná od 28. 3. 2006 vůči všem účastníkům zde uvedeným.
    Souhlas s těmito Pravidly vyjádří dodavatel vyplněním elektronické přihlášky a jejím odesláním vyhlašovateli, resp. poskytovateli.